Zaciąłem się

Masz problem z grą, coś nie działa jak powinno? Zgłoś to w tym miejscu.

Zaciąłem się

Postprzez Tomasso29A » 11 lip 2018, o 00:41

Mianowicie zaciąłem się, i nie wiem co dalej zrobić. W Birch Rodrik zlecił mi odnaleźć Feltona, ale preklikałem wszystkich npc we wszystkich miastach, i wszystkie opcje dialogowe, i zastanawiam się, czy też może dotarłem do końca zrobionej części fabuły, czy co robię/zrobiłem nie tak.
W Madawe Aishe mówi, że wciąż ściga szamana, i nic dalej nie mogę posunąć do przodu, w Winfield jest tylko Fisher z opcją dialogową "Już nieważne." i Ed handlarz.

W Backwater w ogóle mam zjebkę, bo w slumsach już chyba nie znajdę męża Tary(zabiłem szefa strażników), w centrum natomiast mogę jedynie zawracać dupę burmistrzowi, bezskutecznie, a moja postać nie rozkminia radia Fatmy(może to kwestia percepcji, naprawę mam na 50). Ale mniejsza o Backwater.

W dziale o aktualizacji 1.9 piszecie:
"Dodano 2 nowe sublokacje w Winfeld i Backwater"
Po czym wnioskuję że w Winfield jest jakaś druga lokacja(może bunkier?) do której nie potrafię się dostać, a więc główną linię da się pchnąć dalej.

A więc pytam, czy da się znaleźć Feltona i jak to zrobić. Ewentualnie, czy da się dopaść szamana z Madawe, i tu coś pchnąć do przodu.

A dodatkowo, czy poza Birch, Backwater, Madawe i Winfield jest jeszcze jakaś działająca lokacja? Elliott wspomina niby coś o Scam City, które też niby zaznacza się na mapie(wyskakuje komunikat), ale się nie pojawia. A w górnym prawym rogu mapy natrafiam też na środku trzeciego pola od góry i drugiego od prawej na dziwną anomalię, tj. obszar na którym jak stoję nie mogę dać "Explore Area"; nigdzie indziej na takie coś nie trafiłem, więc podejrzewam że jest tam jakiś grywalny obszar, którego ma nie dać się "znaleźć samemu"...
Tomasso29A
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 00:10

Re: Zaciąłem się

Postprzez Tomasso29A » 11 lip 2018, o 13:02

Dobra, zagrałem od nowa, i wszystkie questy główne zrobione. Tym niemniej Fatma po naprawie radia odsyła mnie do Dimitri'ego, a jemu na pytanie "Co słychać, przyjacielu?" mogę odpowiedzieć jedynie "Nic. Nara."
Myślę że to bug i nie załączają się opcje dialogowe; spróbuję jeszcze innym kontem zrobić wszystko tak samo, ale nie rozmawiać z Dimitrim przed naprawieniem radia(wtedy jest dłuższa rozmowa), może to coś pomoże.
Tomasso29A
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 00:10

Re: Zaciąłem się

Postprzez Tomasso29A » 12 lip 2018, o 01:12

Następny playthrough już przeskoczyłem, nie spodziewałem się, że kluczem będzie jakaś "podejrzana skórzana kurtka", i nie można będzie Dimitri'ego zagiąć retoryką na podstawie samych informacji Fatmy...

I znowu w dupie. Przegrałem walkę z Feltonem(pancerz metalowy, M3A1 SMG, a więc najwyższy dostępny DPS[80-160 dmg per burst], weapons równo 100%, plus wsparcie dwóch ziomków od Rodrika), więc możliwe że nie dało się jej wygrać, lub było to bardzo mało prawdopodobne.
W/g message log, zostało jeszcze 4-ech(z 9-ciu), chciałem wrócić i ich dobić, ale gra zaliczyła mi nie wiedzieć czemu tak jakbym wygrał. Na zwłokach żadnych przedmiotów(może w tym problem?), Rodrik podziękował za fatygę, nie zlecając nic dalej, znów przeklikałem wszystkich NPC na wszystkie możliwe strony, i nikt mi nie chce zlecić nic nowego... Czyżbym doszedł do końca obecnej Alpha-wersji?
Liczyłem że może wódz Madawe dopadł już szamana, ale tu też lipa.

Ktoś to forum w ogóle odwiedza?

Imo gierka jest bardzo dobra, brakuje jedynie manualnej walki, koniecznie z opcją próbowania ucieczki(zależnej np. od agility i survival). Ma spory potencjał, działa już dużo rzeczy, oprawa daje radę. Widzę duży potencjał, bo gra jest inna od większości opartej na wchodzeniu o określonej porze dnia czy regenerujących się punktach akcji.

I oczywiście bugi. Są w perkach. Są w questach/dialogach. Są w niektórych założeniach(walki w stosunku do kosztu przegranej zbyt losowe). Są w balansie skilli(lockpick inba), a niektóre znajdźki w domach to jakaś kpina(259 apteczek, serio? a dom obok to chyba diler mieszka, 40g kokainy i 40g amfetaminy).
Tomasso29A
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 00:10

Re: Zaciąłem się

Postprzez Tomek » 12 lip 2018, o 16:24

Hej. Na pełne wyjaśnienia swoich wątpliwości będziesz musiał poczekać na post Michała. Z tego, co ja wiem, to rzeczywiście, oprócz Birch, Winfield, Backwater i Madawe, nie ma na razie więcej lokalizacji. I wydaje mi się, że questy, które opisałeś wyczerpują dotychczasową fabułę.
Tomek
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 mar 2018, o 21:25

Re: Zaciąłem się

Postprzez Michal » 12 lip 2018, o 20:48

Dzięki Tomek za znak. Już odpowiadam.

Gra ma jeszcze sporo błędów, bo bardzo ciężko testuje się questy, a im jest ich więcej tym stopień skomplikowania i testowania rośnie jeszcze bardziej. W pewnym momencie było już wszystko dobrze, ale jedna mała modyfikacja lub zmiana powoduje, że bardzo dużo rzeczy potrafi się zblokować po drodze. Do tego dochodzi jeszcze fakt, że pewne questy można/powinno się dać wykonać na kilka różnych sposobów.

Niestety gra potrafi czasem się sypnąć mimo, że chwilę wcześniej działała. Na ten czas jest to największy problem. Wina głównie pewnie tego, że wszystko robi się na raz, z czego zadania fabularne tworzy się najdłużej.

Na swoją obronę tylko dodam, że questy piszę tak na serio mniej więcej od 2015 roku i z 10 razy wywalałem je już do kosza zaczynając od nowa. Wiele tygodni i miesięcy prób i błędów. Ale nie poddaję się, szlifuję dalej :) Mam nadzieję, że wkrótce pewne wątki zostaną wreszcie podomykane na amen. Musiałem trochę to poszatkować, by cokolwiek dać ludziom do testów i wyjść wreszcie z tej piwnicy :P

Bugi proszę zgłaszać, i wskazywać miejsce występowania, dużo łatwiej jest mi je poprawić, gdy ktoś mi wytyka gdzie i w jakiej sytuacji dochodzi do dziwnych zdarzeń. Wówczas mogę sobie taką sytuację zasymulować i szybko znaleźć źródło problemu. Jak sam gram i znajduję na to czas, wszystko jest na tyle losowe, że coraz ciężej mi samemu coś wypatrzeć.

Dzięki, że zagrałeś i podzieliłeś się swoimi spostrzeżeniami.

Jeśli chciałbyś abym odpisywał szybciej na Twoje posty to proszę, pisz śmiało na mojego maila - tam przynajmniej dostaję powiadomienia na telefon, że ktoś do mnie napisał :)

pulawski.art@gmail.com

Postaram się odpisać najszybciej jak to możliwe. Samo forum ostatnio trochę rzadziej odwiedzam bo przez kilka ostatnich tygodni po prostu nic się tu nie działo :P
Michal
Administrator
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 lut 2018, o 09:14

Re: Zaciąłem się

Postprzez Tomasso29A » 13 lip 2018, o 00:29

Na pewno dodałbym przy opcjach dialogowych rozpoczynających walkę, np. z trapperami, farmerami, Feltonem, itp. ilość przeciwników(poza Feltonem gdzie jest zawsze 9, jest losowa, a postać chyba widzi ile stoi przed nią osób?).
Z drobnych rzeczy, to:
-Przy plądrowaniu fabryk(tych losowych otwieranych obcęgami) jak nic się nie znajdzie, to pisze +0 NULL :)

-Perk More Criticals można wziąć nie spełniając wymagań(luck). Perk Strong Back również(ja 4 endurance, wymagane 6).

-Z Dimitrim można rozmawiać o Feltonie mając dowolny pancerz skórzany któregoś typu(nie pamiętam już).
Zamiast tego, albo po rozmowie z Fatmą, albo ze skórzanej kurtki w jego domu zrobić unikalny przedmiot(takie same statsy, ale opis, że z symbolem gangu) - najtrudniejsze, albo nawet yebnąć tylko komunikatem "znaleziono kurtkę z logiem gangu", aktualizującym questa - najłatwiejsze.





Osobiście widziałbym również zmiany w kwestii balansu:

-Na pewno zmniejszyć potrzebne Gunpowder i Metal parts dla Jurij'a z 20/20 na 10/10, bo 20/20 to 5h łażenia po mapie, bez konia nawet więcej. W zamian, Scarlett sprzedałaby graczowi motor za 3000, zamiast dać ot tak.

-Dodałbym do craftingu przedmioty unikalne, nie do kupienia, czy bardzo mocne.
W tej chwili o wiele łatwiej trafiając np. na dobre groby lub jaskinie pełne jaszczurów zdobyć pieniądze na broń niż materiały.

-Albo:
Zredukować Bursty broni, do 3 standardowych a 5 tylko dla jakiś UZI itp.
M3A1 SMG na seri 8 strzałów zadaje 80-160 dmg, gdzie najlepsza broń 1-strzałowa 12-24, lub 17-37 licząc craftowalna bronią energetyczną.
Średnio to 120 dmg dla M3A1, 27 dmg dla Plasma Pistol MK 2, i 18 dmg dla Sawed Off Shotgun.
Przy pvp osób mających po 100 HP śmierć będzie w 75% przypadków w 1-szej turze, nawet powiedzmy że 50%, licząc pancerze, celność i ewentualne liczenie per bullet. A więc w 50% przypadków kto pierwszy strzeli wygrywa.
Plus, 25 strzałów na burst w M60(średnie ~550 obrażeń, najwięcej w grze) to grube przegięcie, M60 ma w rzeczywistości szybkostrzelność tylko 550 strzałów/min, mniejszą niż AK47 i sporo mniejszą niż MP5. Zrozumiałbym jeszcze 10/burst, bo broń wsparcia do strzelania dłuższymi seriami...
Albo:
Zostawić Bursty jak są, ale zmniejszyć koszt PA dla single do 3 albo 4 PA, a koszt burst na 6-7 PA. Postać z 9 PA mogłaby strzelić 3 razy z Rewolweru lub raz serią z MP5, a więc średnio 45 dmg vs 82.5 dmg. Uwzględniając że te 82.5 dmg serii idzie w overkill 1 celu, byłoby już z balansem dużo lepiej.
Zwiększyć obrażenia wszystkich broni kalibru 5.56 mm, .44 Magnum, oraz 7.62mm oprócz M60.
Można dać też każdej broni modyfikator do celności(od +30% snajperka do -30% Uzi), a niektórym + do pkt% szansy na Critical Hit.
Te dwie rzeczy(+-celność, +crit%) są imo banalne do wprowadzenia; max 2 nowe zmienne per broń i modyfikacja algorytmu liczenia obrażeń.
Oraz:
Zmniejszyć średnio o 1 koszt AP niemal wszystkich broni do walki w zwarciu. Nie wiem ile trwa przeładowanie broni, zakładam że 2 AP, gdyż tak było w Fallout :P Logiczne, że cios nożem może trwać krócej niż przeładowanie, a więc 2 AP na atak byłoby raczej ok.

-Przeciwnicy ludzcy(ogółem) powinni występować mniej liczebnie, raczej 1-4 niż często po 8-9. Tym liczniej, im niżej postać na mapie.
Mając 100 HP pięciu Slaver'ów może cię spokojnie rozwalić w 1 turę, a atak na 6-7 to czyste samobójstwo. No, chyba że wierzyć bestiariuszowi, gdzie Slaver wpisane ma serie po 3 ataki, wtedy już 2-ch robi z gracza sieczkę.

W zamian, niektóre oddziały(zmutowane bestie, rzadziej Slaverzy) mogłyby atakować bez możliwości ominięcia; na przykład tak, że dopiero po walce pojawiają się wyjścia poza mapę. Czasem przy kościołach tak się zdarza więc zakładam że jest gotowa mechanika.
Tomasso29A
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 00:10

Re: Zaciąłem się

Postprzez Michal » 13 lip 2018, o 07:57

Dzięki za sugestię! Gdy znajdę trochę czasu postaram się to trochę bardziej zbalansować. Dodam tylko, że:
- Przeciwników w grupach jest więcej na dole i po lewej stronie mapy, gdyż fabularnie tam się ma kończyć cała historia - fabularnie gracz będzie podążał najpierw w północnej części na zachód, potem na skos, przez środek mapy na południowy wschód, następnie w południowej części znowu na zachód, bo tamten południowy zachód to taki trochę odpowiednik Enclavy/Navarro, ma być trudno, bo gracz zanim będzie mógł bezpiecznie eksplorować tamte obszary musi się mocno dopakować. Co poziom dostaje się całkiem spory bonus do HP, wg wzoru:

HP = (15 + 2* Wytrzymałość + Siła) + (Poziom - 1)*(Wytrzymałość*2) + {Jeśli wzięty perk Lifegiver} (Poziom >15)*3

Co przy sile powiedzmy 6 i wytrzymałości 6 i poziomie 10 daje:

HP = (15 + 2*6 + 6) + (10 - 1)*(6*2) = 33 + 9*12 = 141

Przy 8/8:

HP = (15 + 2*8 + 8) + (10 - 1)*(8*2) = 39 + 9*16 = 183

A poziom 10 to jednak wciąż fabularny początek, sektor 1-2 czyli Backwater - Rotown (Które wkrótce zostanie dodane do gry).

Gdy gracz dojdzie do gdzieś tak do połowy gry powinien poziom ok. 40-50, wówczas HP:

HP = (15 + 2*8 + 8) + (10 - 1)*(8*2) = 39 + 44*16 = 743 a z Perkiem Livgiver będzie to już 833

Gracz zdobywa poziomy szybciej niż w Falloucie, tak też i progresja jest szybsza, nie ograniczona czasami walki, ani czasem oczekiwania na postęp w grze, jak w innych grach online czasem rzeczywistym.
W założeniu, zgony miały być częste i gęste, żeby gracz nie zawsze czuł się pewnie i mógł w każdej chwili zginąć, jak w padnie po uszy. Żeby się uchronić przed stratą cennego sprzetu, trzeba zakupić sobie Magazyn u Ashtona w Backwater za 2000$ i tam składować swoje skarby. Oczywiście, na pewno nie jest jeszcze to tak dobrze zbalansowane, jakbym chciał, ale to wymaga wielu wielogodzinnych sesji z grą. Balans to najtrudniejsza sprawa przy takich grach. Planuję dodać jeszcze parę rzeczy, bez których gra obecnie wydaje się być zachwiana. Są to:

1. Budowa własnych baz (aby je zbudować, potrzebne będzie mnóstwo gotówki oraz surowców budowlanych - drewno, kamień, żelazo), one same będą miały kilka etapów rozwoju, i będzie można w nich rozbudowywać budowle jak zamki w heroes 3 (na tą chwilę jest takie założenie, nie wiadomo co wyjdzie finalnie - na obecną chwile, dopiero projektuję rozkład budynków i pojedyncze assety). Dopiero w tych bazach, jeśli rozwiniemy odpowiednie gałęzie rozwoju (ale nie wszystkie naraz), będziemy mogli produkować unikalny sprzęt - narkotyki do bustowania się, wysoce odporne pancerze, bronie nie do znalezienia na żadnej lokacji. Jedni będą mogli produkować pancerze inni broń, a żeby zdobywać świetny sprzęt z każdej dziedziny będzie trzeba współpracować z innymi graczami [będzie do tego napisany specjalny targ, gdzie gracze za określone kwoty będą mogły wymieniać się luksusowym sprzętem]

Budowa baz pozwoli zajmować rzeczywisty obszar na mapie ( będzie to oznaczone kolorem [poszczególne sektory] - i będą mogli sobie pozwolić na to tylko najlepsi gracze, którzy zgromadzili wystarczająco dużo surowców. Bazy jednak te będzie trzeba cały czas finansować surowcami i forsą, aby nie padły łupem innych graczy / neutralnych band. Bazy codziennie będą też generować bardzo dużo punktów rankingowych.

2. Kupowanie najemników. Jeśli zdobyliśmy już sporo forsy, będziemy mogli wynająć sobie ludzi (to będzie chyba nawet bez ograniczeń, na ile portfel pozwoli) i taką bandą eksplorować najcięższe obszary pustkowi.

Już dodając tylko te rzeczy, balans broni trochę się wyrówna, a postać gracza nie będzie tak bardzo narażona na częste zgony.

W kwestii poprawek:
-Przy plądrowaniu fabryk(tych losowych otwieranych obcęgami) jak nic się nie znajdzie, to pisze +0 NULL

To już chyba poprawione

-Perk More Criticals można wziąć nie spełniając wymagań(luck). Perk Strong Back również(ja 4 endurance, wymagane 6).

Dziś to sprawdzę

-Z Dimitrim można rozmawiać o Feltonie mając dowolny pancerz skórzany któregoś typu(nie pamiętam już).

Sprawdzę to, docelowo, gadać z Dimitrim powinniśmy móc dopiero, gdy przeszukamy jego namiot i znajdziemy skórzaną kurtkę gangu, bo to szpieg Sierpów. (komunikat, tez powinien się pojawiać, widocznie coś przegapiłem).

Zamiast tego, albo po rozmowie z Fatmą, albo ze skórzanej kurtki w jego domu zrobić unikalny przedmiot(takie same statsy, ale opis, że z symbolem gangu) - najtrudniejsze, albo nawet yebnąć tylko komunikatem "znaleziono kurtkę z logiem gangu", aktualizującym questa - najłatwiejsze.

Z jednej strony tak - to byłby taki trochę questowy przedmiot, ale wielokrotnie grając w Fallouta pamiętam ile pod koniec gry tego "syfu" zalega mi w inwentarzu. Postanowiłem kiedyś, że nie będę robił "widzialnych" w ekwpiunku przedmiotów qustowych, żeby nie zaśmiecać. Ale może zrobię wyjątek. Na razie omijam szerokim łukiem takich elementów w grze, które są wykorzystane tylko jeden raz.

-Na pewno zmniejszyć potrzebne Gunpowder i Metal parts dla Jurij'a z 20/20 na 10/10, bo 20/20 to 5h łażenia po mapie, bez konia nawet więcej. W zamian, Scarlett sprzedałaby graczowi motor za 3000, zamiast dać ot tak.

Pogram, rozważę, może rzeczywiście to zmienię.

-Dodałbym do craftingu przedmioty unikalne, nie do kupienia, czy bardzo mocne.
W tej chwili o wiele łatwiej trafiając np. na dobre groby lub jaskinie pełne jaszczurów zdobyć pieniądze na broń niż materiały.


Przedmiotów do kupienia u sklepikarzy będzie mniej, niż jest obecnie. Przy prowadzeniu dłuższych walk, sprzęt też stosunkowo szybko się psuje i trzeba go wymieniać, dlatego loot nie powinien być przegięty w drugą stronę i zbyt rzadki.


W kwestii broni:

Bronie ciężkie, czyli te, które zadają duże obrażenia i pozwalają na długie serie - wymagają dużo siły do obsługi. ( na obecną chwilę, nie pamiętam już czy to zmieniłem, ale powinno dać się wziąć w rękę każdą broń, a brakująca siła względem minimalnie wymagalnej siły powinna mocno wpływać na samą celność)

M3A1 SMG na seri 8 strzałów zadaje 80-160 dmg, gdzie najlepsza broń 1-strzałowa 12-24, lub 17-37 licząc craftowalna bronią energetyczną.

Pewne typy amunicji, różnie wpływają na odporność na obrażenia u przeciwnika. Również każda broń ma inny współczynnik szansy na zadanie krytyka. Bronie strzelające serią mają też ujemny modyfikator do celności

M3A1 SMG

Dmg: 10-20
Amunicja: .45 ACP
Pojemność: 30
Zasięg: 15
Bonus do krytyka: +0%
Modyfikator celności: -10%
AP : 5
Seria: 8

i dla porównania Minigun

Dmg: 7-11
Amunicja: 5mm
Pojemność: 120
Zasięg: 35
Bonus do krytyka: +0%
Modyfikator celności: -20%
AP : 6
Seria: 40

Ale zgadza się, balans wymaga wielu wielu godzin długich sesji gry, a ostatnio nie mam tak wiele czasu na testowanie wszystkiego.

Jeszcze raz dzięki za podzielenie się uwagami. Poprawię to, co mogę najszybciej jak się da.
Michal
Administrator
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 lut 2018, o 09:14

Re: Zaciąłem się

Postprzez Tomasso29A » 14 lip 2018, o 01:12

Nie wiem z czego to do końca wynika(nie przejrzałem logów), ale 3 razy pod rząd zabiło mnie 2 Bandytów. Jeśli wierzyć parametrom podanym w bestiariuszu w zasadzie jest to niemożliwe... Niemal na pewno bug.

Z problemów krytycznych, to czasem gra nie ładuje encountera, i da się to odblokować jedynie przez ręczne wpisanie adresu "http://anr.vnr.pl/map". Raz też podczas podróży wpadła w jakąś pentlę, bo cały czas odświeżała stronę, nawet po przelogowaniu.
Wpisywałem co się dało, i w końcu pomogło "http://anr.vnr.pl/dead", które najwyraźniej natychmiastowo resetuje postać.
Możliwe że to "/dead" pozwoli na jakieś exploity, ale na razie nie mam na żaden pomysłu :P

Co do punktów życia:
Wartość bojową można mierzyć jako dmg * hp, więc rośnie wprost proporcjonalnie do wytrzymałości. Tak jak w większości RPG'ów, powinieneś co level dostawać stała+modyfikator.
Proponuję formułę: 5+(wytrzymałość*1.5[koniecznie zaokrąglone w górę]). Wtedy 50 lvl 8 end HP=850, a 50 lvl 4 end HP=550, czyli 2x więcej END przekłada się na 54% więcej HP.
Ponadto, teraz różnica między endurance 10 i 1 to ~1000 HP do ~100 HP. Tak jak proponuję byłoby to ~1000 HP do ~350 HP. Postaci z niskim endurance dalej miałyby ciężko, ale tak jak jest teraz, to mają nie ciężko a przejebane.

Do balansu broni:
Stwierdzenie że na wyższych levelach(pkt. życia >> obrażenia na turę) balans będzie uczciwszy przekonuje mnie.
Dalej jest wiele bezsensów(M60!), ale ten M3A1 nie jest tak naprawdę przekokszony, prostu nieproporcjonalnie mocny do mojego levelu.
Można by pewnie też dodać współczynniki dla różnej amunicji. Dodatnie lub ujemne przebicie, osobno do ilościowej i do procentowej wartości.

Nawet jeśli jednostrzałowa broń palna jest prawie bezużyteczna, to od tego jest broń energetyczna, żeby obrażeniami i ich typem balansować bursty. Tak jak jest teraz jest spoko:
-Bursty to królowie low i mid tierów, ale kosztowne w amunicję.
-Broń energetyczna to end-game, wysokie obrażenia per hit gwarantują przebicie się przez pancerz.
-Broń melee na 32 lvl wraz z perkiem "Slayer" wychodzi z cienia, stając się alternatywą dla reszty.

Policzyłem balans między energy i burst dla dobrych pancerzy. Standardowy Power Armor:
Bursty: AK-47 - 24 dmg, AUG A3 - 36 dmg, P90 -14 dmg, G36C - 9 dmg, Minigun - 0 dmg.
Energy: Plasma Rifle MK2 - 28 dmg, Pulse Rifle -32 dmg, Electro Rifle - 41 dmg, Plasma Pistol MK2 - 10 dmg.
Plus niższy koszt stzału w AP jednego strzału niż serii. Obrażeniami remis.
Advanced Power Armor:
Bursty: AK-47 - 0 dmg, AUG A3 - 1 dmg, P90 - 0 dmg, G36C - 0 dmg, Minigun - 0 dmg.
Energy: Plasma Rifle MK2 - 17 dmg, Pulse Rifle - 20 dmg, Electro Rifle - 26 dmg, Plasma Pistol MK2 - 5 dmg.
Energetyki się trzymają, bursty robią przysiady:P
Oczywiście M60 kosi PA po 150 dmg i Advanced PA po 80. Ale to świnia, więc może.

40 strzałów/serię minigunów jest git; prawdziwy M134 to szybkostrzelność na poziomie 6000/min, wartość 10x wyższą niż marne 600/min kałacha. Do tego słabiutka amunicja 5mm, co kompensuje te 40-strzałowe serie.

Jeśli mógłbym coś dodać, to na pewno Gauss Gun i Gauss Pistol(z argument "Fallout 2" się nie handluje). Alternatywa dla broni energetyczej, z obrażeniami typu normal. Amunicja 2 mm EC byłaby za to np. nie do kupienia, ale przy odpowiednio wysokich umiejętnościach dałaby się craftować.

I może jeszcze amunicję 12.7 mm, tak rzadką, że posiadanie 50 sztuk byłoby osiągnięciem.
Strzelałby nią karabin M82; obrażenia wyższe nawet niż Gauss Gun, za cenę 8 AP za strzał. Po zbiciu perkiem 7, więc aby strzelić 2 razy na turę musiałbyś mieć 14 AP... Albo tak nie jest, albo narkotyki.
Bonusem dla najwytrwalszych, karabin Browing M2. Tylko crafting, schemat tylko po trudnym nawet na 100 lvl queście, i epicki koszt w materiałach; w zamian amunicję 0.5 BMG dostarcza przeciwnikom seriami po 8 strzałów.
Ale nie mógłby zadawać więcej niż ~540 obrażen. W końcu M60 zadaje 550, a Świni nie przeskoczysz.




Ze spostrzeżeń, to najważniejszym "itemem" w grze jest koń. Motor niby lepszy, ale jedna śmierć i koniec luksusów...
Nie ma chyba nic gorszego, niż próbaować po respawnie trafić na encounter z koniem; a może spokojnie zająć ponad godzinę.

Latanie bez konia to lipa, 2-3 cięższe przedmioty i koniec, a o wyniesieniu z jaskini ~20 jaszczurzych skórek można raptem pomarzyć; 20*8=160 udźwigu, czyli więcej niż mając siłę na 10.
Za to koniem obładowanym wodą spokojnie można dojechać w lewy dolny róg mapy, i sporo się tam pokręcić, zanim trzeba będzie wracać. Hasałem już w okolicach 11-12 lvl(jak tylko zdobyłem konia), i spokojnie znalazłem np. Combat Armor, Polimeric Plate, trafiały się Famasy, Styery, Plasma Pistol MK 2. Ale najleprzy rzut to 6 sztuk Wzbogaconego Uranu...
Mając 100 craftingu, robisz go z 25 ore, a kosztuje w sklepie ponad 20.000$. 6 sztuk dało więc 120.000$ dochodu(minus kombinowanie u kupców, bo nie zaakceptują transakcji nawet jeśli jest dla nich korzystna).

Koniecznie obniżyć wartość Enriched Uranium, z 20000$ mniej więcej na 4000$. Załatwiłoby to też przy okazji, aby gotowa amunicja SEC lub MFC nie była u kupców 10x tańsza niż surowiec.

M60 sobie scraftowałem, ale że praktycznie wszystkie walki to albo pewna wygrana, albo pewna śmierć, nie bardzo mam gdzie go użyć. Może na jakiś pojedynczych mocnych przeciwników, ale utrafić takiego to rzadkość. No i stosować M60 za bardzo nie chcę, bo Świnia to prawie jak cheaty. Powoli gromadzę jednak amunicję 7.62, przygotowując tą Świnię na święta.

Zauważyłem też dziwne zachowanie mechanik walki. Można zużyć 4 pociski na zabicie 10 węży. Być może stacki przeciwników zachowują się jak te z Heroes 3, czyli po zjechaniu do 0 jednej jednostki obrażenia wchodzą na hp kolejnej. To by wyjaśniało, jak seria zadając 80 dmg może zabić dwóch przeciwników mających po 40 hp.
Lepiej chybaby liczyć obrażenia per bullet, przy czym pocisk zabijający zadaje obrażenia tylko zabijanemu. Nie wiem czy z punktu widzenia mechaniki jest to łatwe, ale znacznie zwiększyłoby "realizm", ten rozumiany jako przeświadczenie gracza, że świat funkcjonuje jak powinien.
W tym momencie, gdybym miał wczytywać się w logi ze wszystkich walk, co chwila musiałbym pytać: "Co tu się odjebało?".

To chyba drobnostka, ale koszty materiałowe do wykonania pancerzy są absurdalnie wysokie; zwłaszcza ulepszone wymagające nieulepszonych jako składnika. A w sklepie za 1000$ masz od ręki.
Tomasso29A
 
Posty: 5
Dołączył(a): 11 lip 2018, o 00:10

Re: Zaciąłem się

Postprzez Michal » 14 lip 2018, o 08:45

Dałeś mi kawał materiału do analizy. Twoje spostrzeżenia z pewnością są bardzo celne. Potrzebuję trochę czasu, aby się do tego odnieść. Przede wszystkim postaram się uzupełnić manual we wzory, wg których liczę poszczególne rzeczy, aby łatwiej można było zauważyć, gdzie leży problem w tych obliczeniach.

Statystyki broni i pancerzy są "zgapione" w zasadzie 1:1 z Fallouta jako punkt wyjścia, podobnie jest z obliczaniem wartości obrażeń i samego HP.

Ale jak już napisałem - postaram się jak najszybciej uzupełnić manual, bo jest tam sporo nieaktualnych danych, co może wprowadzać w błąd.

Gra jest praktycznie codziennie mikro-aktualizowana, co wpływa na chwianie się balansu to w jedną tą drugą stronę.

Z problemów krytycznych, to czasem gra nie ładuje encountera, i da się to odblokować jedynie przez ręczne wpisanie adresu "http://anr.vnr.pl/map". Raz też podczas podróży wpadła w jakąś pentlę, bo cały czas odświeżała stronę, nawet po przelogowaniu.
Wpisywałem co się dało, i w końcu pomogło "http://anr.vnr.pl/dead", które najwyraźniej natychmiastowo resetuje postać.
Możliwe że to "/dead" pozwoli na jakieś exploity, ale na razie nie mam na żaden pomysłu :P


To dla mnie najgorętszy problem, wymagający jak najszybszego rozwiązania.

O balansie broni napiszę innym razem - tu mam najwięcej do przeanalizowania.

Co do transportu, koń jest na chwilę obecną jedynym środkiem transportu, który można jakoś zdobyć częściej niż raz, ale to później się zmieni. Z czasem będziemy mogli konstruować własne pojazdy - motory, bugi, jeepy, ciężarówki transportowe, czołgi, mechy, latacze.... - ta mechanika jednak na razie jeszcze nie istnieje, bo jest bardzo dużo do poprawy w już istniejącej.

Co do lootu zbyt dobrych rzeczy. Starałem się, by w dungenach o wyższym tierze, czyli takim gdzie mamy szansę na zdobycie dużo lepszych przedmiotów, strażnikami byli przeciwnicy kilka półek wyżej. Jeśli przeciwnicy nie byli jacyś mocni, a Ty dostałeś super loot, to rzeczywiście skopałem tu coś z balansem i muszę się temu przyjrzeć.

Na chwilę obecną mam 90 rodzajów broni, 16 typów pancerzy i 18 typów amunicji ( w tym 2mm EC, ale Gaussa jeszcze nie ma ). Na chwilę obecną jest lekki problem z unikalnością przedmiotów, coś bardzo wyjątkowego, można łatwo stracić przez głupiego buga, czasem nawet nie z winy programisty, a po prostu przeglądarka może ześwirować na chwilę i postać będzie miała fatal error powodujący zgon -> strata wszystkiego z inwentarza. Stąd można lootować dużo wartościowych rzeczy, aby zrobić sobie jakiś zapas, a resztę bym sprzedawał. Przyjdą bowiem czasy, że gotówka w bardzo dużych ilościach jeszcze się przyda.

6 sztuk dało więc 120.000$ dochodu(minus kombinowanie u kupców, bo nie zaakceptują transakcji nawet jeśli jest dla nich korzystna).


Jak to nie zaakceptują? :P Z tego co wiem, to nie akceptują transakcji, tylko jeśli nie mają dość kasy, aby nam wypłacić za sprzedawany przedmiot. Barteru niestety nie ma (zbyt trudny dla mnie w implementacji :P)

PS. Tak, przeciwnicy są liczeni jak "stosy" w heroes3. W pierwszej kolejności wybieram rozwiązania prostsze, które jakoś działają i pozwalają grać, dopiero później myślę nad większym realizmem.
Michal
Administrator
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 lut 2018, o 09:14


Powrót do Centrum pomocy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron